tirsdag 6. november 2007

Reklame

Denne uka og forrige uke har vi hatt om temaet reklame. Vi har gått gjennom litt forskjellig hva reklame er og hva som er målet for reklamen og hvilke effekter man skal bruke for å få en bra reklame.

Hva er egentlig reklame?

Reklame er virksomhet som prøver å skape interesse for noe og styre folks meninger. Som oftest en vare eller tjeneste som er til salgs.

Målet for en reklame er vel først å fremst å få folket til å kjøpe produktet som du viser frem. En reklame skal også gi informasjon om produktet som blir vist frem.

Andre mål for reklame er å sammenligne produktet med konkurrenters produkter.


Idag, den 6 november så vi på forskjellige reklamer og prata litt om hva som var budskapet og hvordan reklamen så ut. Det gylne snitt i reklamen osv.

Meg og Tina jobbet også med en reklame analyse av ev reklame for Bacardi Lemon.

En veldig rar reklame, men veldig tøff/røff å se på.

Den reklamen fortalte at Bacardi Lemon var den beste drikka du kunne få. . . .


Mari

1 kommentar:

Kasper sa...

Hej Mari

Jeg er vil gerne vide, om du ved hvor Bacardi reklamen er fra? Altså hvilket medie den har været publiceret i (Altså om det er et magasin, busstoppested, tv eller?)? På forhånd tak for hjælpen